Copywriting oz. tekstopisje je veščina, s pomočjo katere lahko uspešno predstavite svoje storitve, povečate prodajo izdelkov, ustvarite prodorne in prepoznavne tekste ter moč besed v vseh pogledih obrnete sebi v prid.
Strani
petek, 29. januar 2010
Copywriting v 30 sekundah
Sploh ne, kajti v 30 sekundah boste prisiljeni izpostaviti stvari, ki so ključne, prav tako pa se vam bodo verjetno utrnile tudi kakšne druge izvirne ideje oz. rešitve, ki jih boste s pridom uporabili v daljšem besedilu.
30 sekundne predstavitve so učinkovite zaradi zgoščenosti in so v nasprotju z dolgovezenjem inovativen pristop, s katerim boste že na prvo žogo pritegnili marsikoga.
sreda, 27. januar 2010
Aktiviranje „DA!“ miselnosti pri bralcih
Tehnika aktiviranja „DA!“ miselnosti pri bralcih je pravzaprav zelo preprosta. Vprašanja morate oblikovati tako, da pri bralcu dosežejo odobravanje in se strinja z izjavami, ki jih navajate.
>>> Vsi si želimo uživati v življenju brez stresa, kajne?
>>> Želite si, da bi prihranili več denarja, je tako?
>>> Se strinjate, da je odličen občutek, ko si končno lahko privoščite nakup hiše?
Tako formulirana vprašanja imajo še dodatno prednost: z njimi namreč bralca tudi prepričujete, da določen izdelek ali storitve potrebuje in ga k odločitvi spontano vzpodbujate. Če še enkrat preberete zgornja vprašanja in razmislite o svojem odzivu, se boste strinjali, da je bila predstavljena ena izmed zelo efektivnih tehnik, kajne?
ponedeljek, 25. januar 2010
Uporaba citatov pri copywritingu
Učinek uporabe citatov je pogojen tudi z asociacijo na dialog, saj je citatnost vedno korespondiranje in miselni pogovor z razmišljanjem drugega, s čimer sta tudi v besedilu izrazito poudarjeni živost in zgovornost, kar bralca dodatno pritegne.
Pri izbiri citatov je treba biti pozoren na dva elementa:
1.Citat mora biti relevanten
V vsakem besedilu se že na začetku odločimo, katere ključne elemente bomo najbolj izpostavili, zato moramo tudi citat izbrati tako, da se s kontekstom besedila ujema. V nasprotnem primeru bralca zmedemo in s pisanjem dosežemo ravno nasproten učinek.
2.Citat mora biti kratek
Glavni adut citata je, kot smo prej omenili, ravno v njegovi vizualni izpostavljenosti, zato mora biti sporočilo jasno in jedrnato. V predolgem citatu se smisel hitro izgubi oziroma sploh ne pride do izraza.
četrtek, 21. januar 2010
Izbira naslova, ki deluje kot čarovnija
V poslovnem svetu se vedno izkaže, da dolgoročno največ zaleže poštenost pri poslovanju, zato je dobro tudi storitve in izdelke tržiti na način, pri katerem stranko sicer navdušite, vendar je ne zavajate.
V nadaljevanju je naštetih 7 učinkovitih formul, ki lahko olajšajo proces pisanja efektivnih naslovov, ki bodo besedilu dodali težo. Vendar nobena formula ni instant zagotovilo uspeha, zato je potrebno za uspešno uporabo formul preizkusiti veliko variacij, uporabiti domišljijo in dobro premisliti ali je naslov res v skladu s ciljem, ki ga želimo z besedilom doseči. Brez TRUDA tudi rezultatov ni.
1. Neposreden in direkten naslov
> Najboljša zabava v mestu, ki je ne gre zamuditi
2. Naslov v obliki vprašanja
> Kako izbrati darilo za žensko – in preživeti?
3. Zagotavljalni naslov
> V 5 korakih se boste izognili težavam s koncentracijo
4. Naslov z (ne)skritim namigom
> Kaj še čakate, nov model je že na voljo!
5. Naslov, ki navaja razloge
> 7 razlogov, zakaj naše ponudbe ne smete zamuditi
6. Naslov v obliki ukaza
> To je vaša priložnost. Zgrabite jo!
7. Naslov z osebnim pristopom
> Ni nam vseeno za vašo prihodnost
sreda, 20. januar 2010
Copywriting kot orodje uspešne prodaje
Copywriting, namenjen promociji in prodaji, je veščina, ki producira besedila z namenom promocije produktov, idej, podjetja, storitev. Pri nastajanju besedila mora biti tekstopisec osredotočen na skrbno izbiro besed ter na konstrukcijo besedila na način, ki bo prepričal bralca, da stori določeno dejanje.
Zavedati se moramo, da cilj ni vedno izključno nakup določena izdelka oziroma naročilo storitve, temveč je včasih še pomembnejše dejanje, v katerega želi copywriting prepričati bralca, na primer naročilo na e-novice, klic na določeno številko, posredovanje podatkov idr. Včasih so namreč ravno tovrstna dejanja tista, s katerimi si pridobimo zaupanje stranke in so ključna v verigi povečanja prodaje. Tu je skrit tudi dodaten adut, ki ga s profesionalnim copywritingom dobite, saj si povečanja prodaje ne zagotavljate z agresivnimi metodami, temveč s premišljeno uporabo besed, ki tudi stranki izkazujejo spoštovanje in ohranjajo visoko stopnjo zaupanja.
ponedeljek, 18. januar 2010
Kaj je copywriting oz. tekstopisje?
Področji se med seboj sicer razlikujeta v namenu, saj imajo marketing besedila cilj povečevanja donosa podjetja, predstavitvena besedila pa jasnost podanih informacij, vendar je obema skupno to, da za produciranje uspešnih končnih izdelkov zahtevata uporabo številnih znanj.
Dobrega tekstopisca definirajo naslednji elementi:
Iz vzorca je razvidno, da je pomemben skupek med seboj interaktivnih lastnosti, ki so predpogoj za pisanje dobrih prodajnih ali predstavitvenih besedil. Pri vsakem novem projektu pa je potrebno tudi izumljanje unikatne formule, ki bo ustaljenemu poslovanju podjetja dodalo popolnoma nove razsežnosti. Šele takrat besede začnejo resnično delati za vas!