Copywriting oz. tekstopisje je veščina, s pomočjo katere lahko uspešno predstavite svoje storitve, povečate prodajo izdelkov, ustvarite prodorne in prepoznavne tekste ter moč besed v vseh pogledih obrnete sebi v prid.
Strani
▼
ponedeljek, 17. maj 2010
4 najpogostejše napake pri pisanju za spletne strani
Spletni prostor omogoča enostavno uporabo in neomejene možnosti objavljanja različnih gradiv, zato nekatera podjetja na spletnih straneh objavljajo množico gradiv in splošnih (pogosto ne več aktualnih) informacij. V zadnjih letih so se spletne strani tako s stališča enostavnosti iskanja kot dostopnosti zelo modernizirale in tudi uporabniki interneta postajajo vedno bolj vešči. Kljub vsemu nekatera podjetja tem trendom ne sledijo in zato ob iskanju informacij še vedno naletimo na strani (z ne tako zelo starim letom izdelave), ki še vedno ostajajo v preteklosti.
Našteli bomo 4 najpogostejše napake, ki se jim morate pri pisanju in zasnovi vaših spletnih strani izogniti:
1. Dobrodošlica obiskovalcem s kratkim opisom strani
Izražanje dobrodošlice je sicer lepa gesta, vendar je na spletnih straneh nefunkcionalna z več vidikov. Na naslovnici vam krati dragocen prostor, kjer bi lahko izpostavili ključne besede ter v središče postavlja informacije, ki obiskovalca ne zanimajo. Obiskovalec je k vam namreč prišel po informacije in ne potrebuje uvodnih pojasnil, kaj vse bo na spletnih straneh lahko našel, saj si želi, da je spletna stran zasnovana tako, da bo vse potrebne informacije že z enim klikom sam odkril.
2. Izpostavitev vizije na naslovnici
Verjetno ste o viziji vašega podjetja dobro premislili in za vas predstavlja pomembno vodilo, toda za uporabnike vaših spletnih strani je (razen v izjemnih primerih) na naslovnici nepomembna in jih bo zanimala šele, ko jih boste prepričali z drugimi elementi vaše spletne strani. Izpostavitev vizije sodi na podstran O podjetju, ki jo ljudje preberejo šele v drugi fazi, ko se odločajo za storitve in si želijo izvedeti, s kom bodo pravzaprav sodelovali.
3. Spletna stran kot zbirališče vseh obstoječih vsebin vašega podjetja
Nekateri so prepričani, da je dobra spletna stran tista, kjer je mogoče najti čim več gradiva, zato objavljajo in na strani puščajo arhive brošur, katalogov in ostalih vsebin. Toda primarna funkcija spletnih strani je zagotavljanje informativnosti, zato vaših strank ne zanima katalog iz leta 2005, iz katerega ni mogoče več ničesar naročiti, temveč jih zanimajo aktualna ponudba, novosti in materiali, ki jih bodo pritegnili in jim ponudili uporabne informacije.
4. Prenasičenost z odvečnimi besedami
Eno izmed ključnih pravil pisanja za spletne strani je kratkost (jedrnatost), zato strani ne polnite z nepotrebnimi formalnostmi in pretirano gostobesednostjo, saj s tem bralce odvračate in jim onemogočate pot do uporabnih in hitro dostopnih informacij.
Res je tole z dobrodošlico je čist mim. Pol je pa stran stara 5 let pa še zmer na strani, doborodošli na naši novi spletni strani??
OdgovoriIzbrišiTako je, to je res eden izmed zelo motečih elementov, ki sporoča vse tisto, česar si podjetje najmanj želi: da so vsebine njihovih spletnih strani stare, da informacij ne obnavljajo, da jim je na nek način vseeno za uporabnika itd. (čeprav pogosto temu ni tako).
OdgovoriIzbriši