Ko se lotevamo pisanja besedil za spletne strani, se moramo osredotočiti na 4 ključne elemente, ki omogočajo celosten in učinkovit končni izdelek:
1. Ustrezna in premišljena opredelitev ciljnih strank/bralcev
S tem je namreč povezana uporaba strokovne oz. nestrokovne terminologije, način predstavitve vsebin, izbira ključnih besed in še mnogo več.
2. Upoštevanje oblikovnih zakonitosti uporabniku prijaznega besedila
Bralčeve oči ob prebiranju spletnih vsebin že tako ali tako trpijo, zato je treba uporabnikom vaše spletne strani vsebine ponuditi v pregledni obliki, kjer so pomembne informacije z lahkoto dostopne.
3. Učinkovita predstavitev vsebine
Vsebina je tisto, kar uporabniki na vaših spletnih straneh pravzaprav iščejo, zato jim je treba ponuditi njihovim željam in potrebam prilagojene informacije, ki jih bodo hkrati tudi prepričala, zakaj naj se odločijo ravno za vas.
4. Prilagoditev besedila iskalnikom
Izbiranje ključnih besed je znanost, s katero vašim spletnim stranem zagotovite dobro najdenost in prepoznavnost.
Vsaka izmed zgoraj naštetih postavk zahteva mnogo znanja in hkrati poznavanja nekaterih skrivnosti, ki proces pisanja olajšajo in besedilu dodajo sporočilnost, prepričevalne lastnosti in učinkovitost. Svoje znanje lahko izpopolnite na seminarju, kjer najprej spoznate najučinkovitejše metode in teoretične osnove pisanja za splet, nato pa svoje znanje preizkusite in dopolnite še v praktičnih delavnicah.
Spletne strani so namenjene komunikaciji in kadar znate s strankami komunicirati na njim prijazen in razumljiv način, si pridobite njihovo naklonjenost, zadovoljstvo in posledično dolgotrajno sodelovanje.
Res je pisanje tesktov za spletne strani izjemno zahtevno opravilo, ravno iz vidika pisanja besedil za iskalnike. Vendarle se mi zdi, da ljudje vse preveč pišejo tekste, zato da jih bodo iskalniki dobro našli, pozabljajo pa na obiskovalce.
OdgovoriIzbrišiEno vprašanje. Če ne bi bilo spletnih iskalnikov, bi spletno stran tudi izdelali na tak način, napisali teskte tako, kot jih pišete? Mislim, da ne. In menim, da nadgradnja pisanja besedil bo ravno to, pisanje besedil za obiskovalce, ne za spletne iskalnike. Najdenost v iskalnikih pa bo potrebno drugače zagotoviti.
Res je, pisanje izključno za iskalnike absolutno ni priporočljivo s stališča prijaznosti do uporabnika. To je med drugim v nasprotju tudi s konceptom, ki sem ga izpostavila v zadnjem odstavku - spletne strani morajo komunicirati z uporabnikom.
OdgovoriIzbrišiMenim, da je trenutno ustrezna pot nekje vmes, torej pisanje uporabniku prijaznih besedil, ki hkrati upoštevajo tudi zakonitosti iskalnikov. To pa seveda zahteva veliko znanja tako s področja besednega ustvarjanja kot s področja optimizacije.