četrtek, 29. april 2010

Kako napisati opravičilo?

Uradno opravičilo je besedilo, v katerem sporočevalec izraža obžalovanje za svoje ravnanje, ki je naslovniku škodovalo oz. je z njim sporočevalec kršil dogovor. Uradno opravičilo pošiljajo posamezniki ustanovam oz. njihovim predstavnikom in ustanove oz. njihovi predstavniki posameznikom. Sporočevalec zase uporablja prvoosebno glagolsko obliko v ednini, če se opravičuje v imenu ustanove, pa 1. osebo množine.

Pri pisanju uradnega opravičila moramo upoštevati obliko uradnega dopisa:

1. GLAVA:
- podatki pošiljatelja (v levem zgornjem kotu),
- kraj in datum pisanja (v desnem zgornjem kotu),
- podatki o naslovniku (v levem zgornjem kotu pod podatki pošiljatelja).

2. JEDRNI DEL:
- nagovor (Spoštovani!),
- pojasnite, glede česa se opravičujete in vzroke, zakaj je do nesporazuma prišlo,
- včasih je potrebno priložiti še kakšno dokazilo (navedete jih v prilogi).

3. ZAKLJUČEK:
- prijazen pozdrav, kjer se še enkrat opravičite in prosite za razumevanje,
- podpis (v desnem spodnjem kotu).

Na konkretnem primeru si oglejte obliko uradnega opravičila (kliknite na sliko za povečavo).




2 komentarja:

  1. To je res dober primer kako napisati opravičilo. Morda bi dodal le še to, da poleg dvotedenske zamude navedemo še točen datum kdaj lahko stranka pričakuje paket/knjigo, tako da ima nek trenutek v prihodnosti, na katerega se lahko zanese. Kaj pravite?

    OdgovoriIzbriši
  2. Seveda Marjan, tudi to informacijo je smotrno vključiti v besedilo. Hvala za vaš komentar in lep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši