Strani

četrtek, 21. januar 2010

Izbira naslova, ki deluje kot čarovnija

Naslov je najbolj izpostavljeno mesto vsakega besedila in tudi eden ključnih dejavnikov, ki bralca pritegne v nadaljnje branje ali pa ga takoj odvrne. V marketingu se tekstopisci pogosto poslužujejo zavajajočih naslovov, čeprav je njihova uporaba dvorezen meč. Če so sestavljeni zelo dobro in izvirno, lahko bralca sicer presenetijo, nasmejejo ali drugače pritegnejo k nadaljnjem branju, vendar obstaja na drugi strani zelo velika verjetnost, da bo bralec razočaran nad vsebino, ki ni niti malo v povezavi z napovedjo naslova, in bo s tem izgubil tudi zaupanje v podjetje, ki storitev ali besedilo trži.


V poslovnem svetu se vedno izkaže, da dolgoročno največ zaleže poštenost pri poslovanju, zato je dobro tudi storitve in izdelke tržiti na način, pri katerem stranko sicer navdušite, vendar je ne zavajate.

V nadaljevanju je naštetih 7 učinkovitih formul, ki lahko olajšajo proces pisanja efektivnih naslovov, ki bodo besedilu dodali težo. Vendar nobena formula ni instant zagotovilo uspeha, zato je potrebno za uspešno uporabo formul preizkusiti veliko variacij, uporabiti domišljijo in dobro premisliti ali je naslov res v skladu s ciljem, ki ga želimo z besedilom doseči. Brez TRUDA tudi rezultatov ni.

1. Neposreden in direkten naslov
> Najboljša zabava v mestu, ki je ne gre zamuditi

2. Naslov v obliki vprašanja
> Kako izbrati darilo za žensko – in preživeti?

3. Zagotavljalni naslov
> V 5 korakih se boste izognili težavam s koncentracijo

4. Naslov z (ne)skritim namigom
> Kaj še čakate, nov model je že na voljo!

5. Naslov, ki navaja razloge
> 7 razlogov, zakaj naše ponudbe ne smete zamuditi

6. Naslov v obliki ukaza
> To je vaša priložnost. Zgrabite jo!

7. Naslov z osebnim pristopom
> Ni nam vseeno za vašo prihodnost

2 komentarja:

  1. Zelo zanimivo. Tile v stilu 10 najlepiših razglednic, ali 20 najboljših restavracij so še posebej priljubljeni naslovi v blogih. Takoj pritegnejo bralca.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tako je. Internetni medij je v tem pogledu še posebej specifičen, saj je bolj usmerjen h kratkim in zgoščenim besedilom, ker se sicer oči prehitro utrudijo in je nasploh na ekranu težje brati zelo dolga besedila.

    Hkrati pa je v zelo kratko besedilo včasih nekoliko težje zajeti vse, kar smo želeli povedati.

    OdgovoriIzbriši