O: Opredelite cilj
Pri pisanju se morate vedno izogibati tavanju od ene teme do druge, saj se v tem primeru rdeča nit zelo hitro izgubi. Zato je dobro že pred pisanjem v mislih opredeliti cilj, ki ga boste z besedilom skušali uresničiti in vaši miselni procesi se mu ponavadi samodejno prilagodijo. Druga kritična točka so bralci, ki jim morate vaš cilj kar se da jasno posredovati, saj jih boste le tako motivirali tudi za nadaljnje branje. Nikoli ne mislite le nase, temveč na obojestransko korist – vas in vaših bralcev.
D: Dokopljite se do informacij
Nikoli ni dobro pisati o stvareh, ki jih ne poznamo dovolj, saj se naša negotovost hitro opazi. Bralcev ne smemo podcenjevati in jim moramo posredovati informacije, ki so zanje relevantne. Veliko lažje je, če že v naprej veste oz. opredelite, kdo je vaša ciljna publika in nato raziščete, katere informacije so jim že znane in kaj jim lahko posredujete novega. Zapomnite si, da ni dovolj, da jih prepričate enkrat, temveč se morate potruditi vedno znova in znova.
Z: Zamislite si odziv bralcev
Empatija je sposobnost, ki ima tako v svetu marketinga kot pri copywritingu osrednjo vlogo. Največja umetnost je poskusiti gledati svoj tekst nepristransko in razmisliti o tem, kakšen vpliv bo imel na bralce. Je na katerih segmentih premalo jasen? Je kje dolgočasen in preveč dolgovezi? Obstajajo točke, kjer misli niso dosledno izpeljane?
Nikoli sicer ne boste mogli ustreči vsem, toda zapomnite si, da so vsi naknadni odzivi (tako dobri kot slabi) za vas neprecenljivi.
I: Izberite drzen pristop
V poplavi besedil, ki jih srečujemo vsak dan, je daleč najuspešnejša taktika drznosti in inovativnosti. Izogibajte se pisanju besedil po istem kopitu in preizkušajte nove, drugačne oblike. Včasih bo katera izmed njih morda brca v temo, vendar bo lahko že naslednji poskus nadvse uspešen. Saj veste, kako to gre: „Kdor ne riskira, ne profitira!“
V: Vodite bralca
Svoboda je sicer zelo cenjena, vendar včasih ljudje preprosto nismo pri volji, da bi vse premislili in izbirali sami. Pri pisanju je bralcem velikokrat v pomoč, če jim na bralski poti dajete smerokaze in jih pripeljete do ciljev, ki morajo biti skupni tako njim, kot vam. Ponudite jim možne odgovore, pokažite rešitve ali jim svetujte, kako naprej in sebi boste zagotovili želene odzive (še enkrat poudarjam: tako dobre kot slabe), bralcem pa boste ponudili informacije, ki jih lahko uporabijo ali kako drugače ovrednotijo. Medsebojno sodelovanje je tisto, ki neomejeno bogati obe strani.
Kakšen pa je vaš odziv na tokratni članek? Vabljeni, da glasujete v spodnji ikoni Odzivi.
Drzno! Se pa strinjam, da je danes zelo težko pritegniti bralca. Bi si upal trditi, da danes moja 4-letna hčerka v enem tednu doživi več dražljajev, kot pred 50-leti odrasel človek v celem življenju. Če izvzamemo partizane.
OdgovoriIzbriši