Strani

torek, 9. februar 2010

Razkrivamo skrivnosti najuspešnejšega prodajnega pisma na svetu

Zgodba o neverjetnem uspehu, ki je trajal kar 28 let, se začenja leta 1974, ko je copywriter Martin Conroy za časnik Wall Street Journal napisal na videz običajno prodajno pismo, ki pa je poželo neverjeten uspeh in je časniku prinašalo stotine milijonov dolarjev na leto.

Pismo ni na prvi pogled nič posebnega, vendar nas že uvodni odstavek z zanimivo zgodbo popolnoma posrka vase in izkaže se, da je pismo premišljeno do zadnje črke.

Ste že kdaj začeli brati zanimivo zgodbo in že po nekaj vrsticah niste mogli nehati?

Tudi Conroy začne pismo z zgodbo o dveh moških, ki sta diplomirala na isti fakulteti in sta bila že v času študija nadpovprečno nadarjena in uspešna. Pri njuni zgodbi se ponovno ustavimo ob 25. obletnici zaključka študija in ugotovimo, da sta si še vedno zelo podobna, oba srečno poročena, oba imata otroke, celo delata v istem podjetju, vendar je med njima ena razlika. Eden izmed njiju je vodja manjšega oddelka v podjetju, drugi je direktor.

Soočeni smo torej s presenetljivim obratom, zato beremo naprej.

Že v naslednjem odstavku se copywriter neposredno obrne na nas kot bralca in nam namigne, da pozna skrivnost do uspeha drugega moškega iz uvodne zgodbe. Ta skrivnost je povezana ravno s časopisom The Wall Street Journal in v naslednjih odstavkih nam jo razkrije.

Conroy v pismu razkrije skrivnosti uspeha s pomočjo časopisa, mi pa razkrivamo skrivnosti pisma:
  • V zgodbi se z lahkoto prepoznamo.
  • Zgodba uspešno vzbudi čustvo strahu.
  • Ker si ne želimo žalostne usode, smo pripravljeni prisluhniti rešitvi.
  • Pisec čas preskakuje prostor in čas, da vzdržuje napetost.
  • Pismo se bere kot intimen pogovor na štiri oči.
  • Bistvo ponudbe je jasno izraženo v samo enem stavku.
  • Zgradba pisma je stopnjevana in nas vedno bolj pritegne, pika na i pa je dodatek na koncu (P.S.)
Prilagamo tudi originalno pismo, tako da lahko njegovo prepričljivost preverite sami.

1 komentar: