Strani

četrtek, 28. oktober 2010

Kako napisati učinkovito besedilo?

Marketing išče vedno nove izrazne možnosti, preizkuša meje, testira nove metode in se na vsakem koraku usmerja le k enemu cilju: dobičku. Vendar so se časi tako imenovanih instant zaslužkov in metod uspeha iz danes na jutri spremenili, saj trg postaja vedno bolj zasičen. Bistveno vprašanje je, kateri pristop ubrati? Nekateri so se usmerili v agresiven marketing, pri katerem na stranke prežijo na vsakem koraku, drugi izbirajo bolj prefinjene ali subtilne t. i. gverilske pristope. Odgovora, kam naprej, ne zna povedati nihče, vendar to tudi ni moj današnji namen.

Prehodite kilometer v čevljih tistega, kateremu pišete.
Mike Morgan

Predstaviti želim namreč pomembno dimenzijo uspešnega marketinga, za katero se je po drugi strani potrebno precej potruditi. Tudi za tekstopisce se zdi, da ugaša čas neomejenega kreativnega izražanja, ki je pogosto samo sebi namen, in prihaja čas jasnih ter uporabnih sporočil.

Eden pomembnejših ameriških tekstopiscev Mike Morgan v svojih napotkih za dobro pisanje zelo poudarja pomembnost vživljanja v vlogo tistega, ki mu je besedilo namenjeno. Tovrstna metoda je ena daleč najuspešnejših, saj tekstopiscu pomaga besedilo oblikovati natanko tako, kot ga naslovnik želi, zato so tudi možnosti prepričevanja izredno velike.

Kaj si stranka želi, kaj potrebuje in kaj pričakuje od nas?

Vendar tako imenovane ''zamenjave čevljev'' ni mogoče narediti čez noč, temveč je potrebno pri uspešnem pisanju ubrati drug pristop. Največ dela je namreč potrebno opraviti pred začetkom samega pisanja, saj je treba dobro raziskati potrebe ciljne stranke, kateri besedilo namenimo. Tukaj bližnjic ni in kakor hitro se zatečemo v varno zavetje svojega sklepanja in predvidevanja, že izgubljamo. Stranko moramo neizbežno povprašati, kaj si želi, kaj potrebuje in kaj pričakuje od nas.  Pozitivna stvar tega pristopa je, da končno besedilo, ki prepriča našo stranko, učinkovito deluje na celotno skupino ciljnih strank s podobnimi interesi in takrat začne naše besedilo dosegati učinke, ki smo jih želeli.

Ta pristop vsekakor ni odkritje tople vode in se v praksi pri dobrih tekstopiscih uporablja ves čas, vendar je o pomembnih stvareh bolje slišati večkrat, kot nikoli.

Ni komentarjev:

Objavite komentar