Strani

ponedeljek, 1. februar 2010

5 skrivnosti uspešne uporabe alinej

Pri uspešnem copywritingu je cilj producirati besedila, ki so jasna, učinkovita in informacije približajo ciljni skupini bralcev. Vendar je za uspešno aplikacijo vseh prej omenjenih smernic potrebna uporaba različnih metod in spretnosti, ki omogočijo, da iz predloge besedila izvlečemo kar največ.

Kot alineje lahko uporabimo vrsto različnih simbolov, ki tekst vizualno ločijo od ostalega besedila. Njihova funkcija je, da besedilo naredijo bolj berljivo in opazno, vendar je to mogoče doseči tudi s številnimi drugimi metodami, zato se verjetno sprašujete, v čem je njihova prednost.

Zakaj uporaba alinej deluje bolj kot nekatere druge metode?

Alineje spominjajo na opozorilne signale, kot je v prometu npr. STOP znak in so izredno zgoščeni usmerjevalci naštevanja prednosti oz. koristi. Bralec že podzavestno pričakuje prečiščene informacije, ki mu bodo olajšale branje, zato jih moramo uporabljati premišljeno.

Bralci vsakega besedila se delijo na dva tipa, in sicer na tiste, ki bodo besedilo prebrali v celoti, in na tiste, ki ga bodo samo na hitro preleteli. Alineje sicer delujejo v obeh primerih, toda pri tako imenovanih hitrih bralcih, ki besedilo le preletijo, bistveno povečajo vaše možnosti uspešnega prepričevanja.

5 skrivnosti uporabe alinej

V alinejah poudarite prednosti izdelkov/storitev in vzpodbudite bralca, da opravi določeno dejanje. Uporabljajte jih kot mini naslove in pritegnite bralca tudi k branju preostalega besedila.

Pri alinejah upoštevajte simetrijo in stavke pišite dosledno npr. v eni vrstici, treh itd. Tako bodo bralčeve oči lažje sledile vsebini in bodo nanjo bolj pozorne.

Izogibajte se pretirani uporabi alinej, saj tako dosežete ravno nasproten učinek in besedilo namesto preglednega naredite kaotičnega in prepolnega informacij.

Držite se logičnega zaporedja in poskrbite, da so alineje medsebojno tematsko povezane. Pozorni bodite tudi na isto formo in dikcijo besedil v alinejah.

Zapomnite si, da alineje ni nujno vedno pisati v celih stavkih ali odstavkih, temveč bodo včasih zadostne tudi krajše besedne zveze z jasno podanimi težnjami.

V alineje je torej potrebno uvrstiti informacije, ki prepričujejo. Manj smiselno je v njih povzemati lastnosti izdelka ali kvalitete storitve, saj to niso nujno dejavniki, ki vzpodbudijo nakup. Pomembnejše je naštevanje koristi oz. prednosti, ki jih bo bralec z nakupom pridobil. Uspešnost sporočila bo tako dvojna, saj bomo del zastavljene naloge opravili že z izbranimi besedami, drugi del pa z vizualnim poudarkom v alinejah.

Ni komentarjev:

Objavite komentar