Strani

torek, 6. april 2010

7 nasvetov za pisanje uspešnega bloga

Bloganje je veščina, ki zahteva veliko časa, inovativnosti in volje, saj se vsebine znajdejo pred ostrimi očmi velikega kroga bralcev, hkrati pa morajo preživeti tudi pod secirko iskalnikov, ki blogu bodisi zvišujejo opaznost in najdenost bodisi ga zanemarijo. Oglejte si 7 nasvetov za pisanje uspešnega bloga:

1. Stara novica ni novica

Mnogi se za pisanje odločajo samo takrat, ko imajo navdih, vendar se zato pogosto dogaja, da razmišljajo in pišejo o stvareh, ki so bile aktualne nekaj dni ali celo več tednov nazaj. Ne glede na to, kako dobro je novica naknadno oblikovana in kakšna inovativna razmišljanja oz. ugotovitve podate, bralcev ne morete več presenetiti ali navdušiti, saj nimajo volje brati že nekajkrat prežvečeno stvar.

2. Izoblikujte si načrt pisanja

Pri pisanju bloga je najpomembnejša kontinuiteta, saj ga le v tem primeru bralci jemljejo resno, iskalniki pa ga prepoznavajo kot relevanten zadetek, kar vam omogoča boljšo najdenost in opaznost bloga. Dobro je oblikovati načrt pisanja, s katerim določite, da boste nov prispevek objavili npr. vsako sredo ali recimo dvakrat na teden npr. v ponedeljek in petek. Bralci bodo vaš ritem hitro prepoznali in se bodo na blog z zanimanjem vračali, saj bodo vedeli, da jih čakajo nove vsebine.

3. Imejte v mislih ključne besede

Če želite k branju vašega bloga pritegniti kar največ ljudi, lahko brezplačno dodatno promocijo prepustite kar iskalnikom. Poskrbeti morate, da v besedilu in predvsem v naslovih prispevkov uporabite ključne besede, preko katerih želite biti najdeni, in sčasoma bodo iskalniki besedilo s ključnimi besedami uvrščali visoko med najdene rezultate.***


*** Pri tem se je treba zavedati, da optimizacija s ključnimi besedami (SEO copywriting) v poslovne namene in za zagotavljanje najopaznejših rezultatov ni tako preprosta in zahteva poglobljeno znanje.

4. Količina šteje

Blog je zaradi specifičnosti medija prostor, kjer predolgi prispevki niso zaželeni, saj otežujejo branje in koncentracijo na vsebino. Definitivno pa je na blogu pomembna količina prispevkov, saj na ta način bralcem zagotavljate vedno nove zanimive informacije. Nekatere zelo dolge prispevke je zato bolje razčleniti na več sklopov in jih objavljati postopoma. Najslabše je, da tu in tam objavite zelo dolg prispevek, ki je sicer lahko zelo kvaliteten in z njim bralce pritegnete, nato pa jih pustite dolgo časa brez novic. Večina bo namreč že po treh obiskih bloga, kjer ni objavljenega nič novega, na vas pozabila in se ne bodo več vračali.

5. Dvakrat preberite, preden objavite

Prednost elektronskega medija je definitivno ažurnost, vendar nam lahko to včasih naredi slabo reklamo. Če ste svoj blog povezali na avtomatsko sprotno objavljanje prispevkov npr. na tweeterju ali facebooku, bodite pred dejansko objavo pozorni na vsebino in slovnične napake, saj kasneje prispevka ne boste mogli več popravljati.

6. Omogočite bralcem RSS, spremljanje in prijavo na novice

Lojalnost bralcev pridobite tudi s tem, da jim ponudite številne možnosti spremljanja vašega bloga. Najbolje je, če se odločijo za način, ki jih samodejno obvešča o novih prispevkih na blogu, saj vas bodo tako imeli konstantno v mislih in se bodo spontano vračali.

7. Vzpodbujajte komentiranje

Zelo priporočljivo je, da na blogu omogočite komentiranje, saj si na ta način s strani svojih bralcev zagotovite neprecenljiv odziv. V komentarjih vas lahko namreč pohvalijo, podajo konstruktivno kritiko ali dodatne predloge za izboljšanje vašega bloga. Bodite skrbni in na komentarje ažurno odgovarjajte, saj s tem izražate spoštljiv odnos do vaših bralcev.

2 komentarja:

  1. kaj pa, če pišeš literarni blog?
    :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. O, dobro vprašanje :) V tem primeru točke 1., 2. in 3. ne veljajo, ostale pa so za popularizacijo bloga dobrodošle (v kolikor je blog namenjen širši javnosti).

    Glede na to, da je literarni blog najverjetneje pisan "za dušo", je pravzaprav umetniška vrednost bistvena. Rekla bi, da v tem primeru velja vodilo: dajte domišljiji in navdihu krila!

    OdgovoriIzbriši