Preden se lotite pisanja, morate razmisliti o treh vprašanjih:
Komu je govor namenjen?
Premislek o publiki je zelo pomemben, saj je s potrebami in pričakovanji vaših poslušalcev povezana celotna struktura vašega govora. Glede na ciljno publiko se boste namreč odločili, kakšen jezik boste v govoru uporabili (strokovni, poljudni …), kakšen uvod boste naredili (formalen, neformalen) ter kakšne postopke boste v govoru uporabili (citati, primeri …).
O čem boste govorili?
Tematiko, o kateri govorite, morate zelo dobro poznati, saj v nasprotnem primeru tvegate, da se boste med govorom zmedli in izgubili rdečo nit. Priporočljivo je, da pred začetkom pisanja govora naredite seznam najpomembnejših točk, ki jih morate izpostaviti in jih po občutku tudi razvrstite od najpomembnejše do najmanj pomembne. Tak seznam vam bo namreč pri pisanju odlično vodilo in hkrati tudi rdeča nit.
Kako dolg mora biti govor?
Časovni okvir govora je dobro opredeliti, še preden se lotite pisanja, saj se boste tako lažje odločili, katere dele besedila je treba oblikovati bolj jedrnato. Prav tako si glede na čas, predviden za govor, lahko preračunate, koliko strani besedila potrebujete. Eno tipkano stran pisave 12 pt namreč človek glasno bere približno 4 minute, če pa upoštevamo, da gre za govor, kjer mora biti govorjenje še nekoliko počasnejše, lahko minutaža hitro znaša krepkih 6 minut, zato z obsegom besedila nikakor ne pretiravajte.
Ni komentarjev:
Objavite komentar