Pravilo dobrega govora
Najpomembnejše pravilo pri govoru je, da imate vseskozi v mislih vaše poslušalce. Dober govor je namreč vedno napisan s stališča poslušalcev in se torej osredotoča na zadovoljitev pričakovanj publike. Več pričakovanj kot izpolnite, uspešnejši bo govor.
Osnovna zgradba govora
Dober govor je običajno sestavljen iz treh delov, ki nam že pri pisanju pomagajo, da se vsebino oblikujemo v smiselnem zaporedju in ohranimo rdečo nit.
1. Uvod v govor
Govor je dobro začeti z najpomembnejšo idejo, ki jo želite vašemu občinstvu posredovati, saj na ta način že na začetku potešite njihovo zanimanje in morebitne dvome ter s tem dosežete, da bodo vašim nadaljnjim razlagam pozorno prisluhnili.
2. Osrednji del
Osrednji del je namenjen pojasnjevanju in natančnejši predstavitvi vaših uvodnih misli. Govor nam pravzaprav nudi veliko možnost uporabe slikovitih primerov in inovativnih principov predstavitve, saj lahko besedam dodate posebno moč ravno z lastno interpretacijo. Dobro je, da pišete kratke in jasne stavke, hkrati pa lahko v njih predvidite tudi premore in spremljevalne geste, ki bodo vašo publiko še bolj prepričale.
3. Povzetek govora in oblikovanje sklepne misli
Dejstvo je, da je ravno sklepni del tisti, ki si ga bodo vaši poslušalci najbolj zapomnili, zato je zelo priporočljivo najboljše misli oziroma najbolj strnjena sporočila prihraniti ravno za ta del. V sklepnem delu je smotrno še enkrat ponoviti osrednje točke govora, nato pa vse povezati v sklepno misel z jasnim in močnim sporočilom.
Ni komentarjev:
Objavite komentar